Muzica
Music Muzica | |
---|---|
![]() A painting on an Ancient Greek vase depicts a music lesson (ca. 510 BC). O pictura pe un vas grecesc antic descrie o lectie de muzica (cca. 510 î.Hr.). | |
Medium Mediu | Sound Sunet |
Originating culture Originare cultură | various diverse |
Originating era Originare eră | PaleolithicPaleolitic |
Performing arts Artele spectacolului | |
---|---|
Major forms Forme majore | |
Dance · Music · Opera · Theatre · Circus Dance · Muzică · Opera ·Teatrul · Circus | |
Minor forms Minor forme | |
Magic · Puppetry Magic · marionete | |
Genres Genuri | |
Drama · Tragedy · Comedy · Tragicomedy · Romance · Satire · Epic · Lyric Dramă · Tragedia · Comedie ·tragicomedie · Romantic · Satira · Epic ·Lyric | |
The creation, performance , significance, and even the definition of music vary according to culture and social context. Crearea, de performanţă , semnificaţie, şi chiar definiţia de muzică variază în funcţie de cultura şi de contextul social. Music ranges from strictly organized compositions (and their recreation in performance), through improvisational music to aleatoric forms. Muzica variaza de la compozitii organizate strict (şi recreere lor in performanta), prin muzica de improvizatie la aleatorie forme. Music can be divided into genres and subgenres , although the dividing lines and relationships between music genres are often subtle, sometimes open to individual interpretation, and occasionally controversial. Muzica poate fi împărţită în genuri şi subgenuri , deşi liniile de demarcaţie şi relaţiile dintre genuri muzicale sunt adesea subtile, uneori deschis la interpretare individuală, şi, ocazional, controversate. Within " the arts ," music may be classified as a performing art , a fine art , and auditory art. În cadrul " arte ", muzica poate fi clasificat ca un artei interpretative , o artă , artă şi auditive. There is also a strong connection between music and mathematics . De asemenea, există o legătură puternică între muzică şi matematică .
To many people in many cultures music is an important part of their way of life. Greek philosophers and ancient Indian philosophers defined music as tones ordered horizontally as melodies and vertically as harmonies. Pentru mulţi oameni în muzica multe culturi este o parte importantă a modului lor de viaţă. filozofii greci şi indieni filozofilor antici definit ca tonuri muzicale comandate orizontal şi vertical, ca melodii ca armonii. Common sayings such as "the harmony of the spheres" and "it is music to my ears" point to the notion that music is often ordered and pleasant to listen to. zicale comune, cum ar fi "armonia sferelor" şi "este muzica pentru urechile mele" punctul de la ideea că muzica este adesea ordonat şi plăcut pentru a asculta. However, 20th-century composer John Cage thought that any sound can be music, saying, for example, "There is no noise , only sound." [ 2 ] Musicologist Jean-Jacques Nattiez summarizes the relativist, post-modern viewpoint: "The border between music and noise is always culturally defined—which implies that, even within a single society, this border does not always pass through the same place; in short, there is rarely a consensus ... By all accounts there is no single and intercultural universal concept defining what music might be." [ 3 ] Cu toate acestea, 20-lea compozitor John Cage crezut că orice sunet poate fi muzica, spune, de exemplu, "Nu există nici un zgomot , numai sunet. " [2] muzicolog Jean-Jacques Nattiez rezumă relativist, punct de vedere post-modern: " frontieră între muzică şi zgomot este întotdeauna definită cultural-ceea ce implică faptul că, chiar şi într-o singură societate, această frontieră nu trece intotdeauna prin acelaşi loc, pe scurt, există un consens rar ... Prin toate conturile nu există o unică şi universal concept intercultural definirea a ceea ce muzica ar putea fi. " [3]
History Istorie
Main article: History of music Articol principal: Istoria muzicii
Prehistoric eras Prehistoric ere
Main article: Prehistoric music Articol principal: muzica Prehistoric
Prehistoric music can only be theorized based on findings from paleolithic archaeology sites. Flutes are often discovered, carved from bones in which lateral holes have been pierced; these are thought to have been blown at one end like the Japanese shakuhachi . Prehistoric muzica poate fi doar teoretizat pe baza constatărilor din paleolitic site-uri arheologie. fluierele sunt adesea descoperite, sculptate din oase în care găuri laterale au fost străpuns; acestea se crede ca au fost cu sufletul la gură la un capăt ca japonezii shakuhachi . The Divje Babe flute , carved from a cave bear femur , is thought to be at least 40,000 years old. Divje Babe flaut , sculptat dintr-un urs de peşteră femur , este considerat a fi cel de 40.000 de ani. Instruments, such as the seven-holed flute and various types of stringed instruments have been recovered from the Indus Valley Civilization archaeological sites. [ 4 ] India has one of the oldest musical traditions in the world—references to Indian classical music ( marga ) can be found in the ancient scriptures of the Hindu tradition, the Vedas . [ 5 ] The earliest and largest collection of prehistoric musical instruments was found in China and dates back to between 7000 and 6600 BC. [ 6 ] The Hurrian song , found on clay tablets that date back to the approximately 1400 BC, is the oldest surviving notated work of music. Instrumente, cum ar fi de şapte holed şi diverse tipuri de flaut de instrumente cu coarde au fost recuperate din Valea Indului Civilization arheologice[4] India are una din cele mai vechi tradiţii muzicale din lume trimiteri la muzica clasica indiana site-uri. (Marga) poate fi găsite în scripturi antice din hinduse tradiţie, Vedele . [5] AND cea mai mare colecţie de instrumente muzicale vechi preistoric a fost găsit în China şi datează între 7000 şi 6600 î.Hr.. [6] The melodie Hurrian , găsite pe lut comprimate care datează de aproximativ 1400 î.Hr., este cea mai veche supravieţuitor munca notate de muzică. References in the Bible Trimiterile în Biblie
Main article: History of music in the biblical period Articol principal: Istoria muzicii în perioada biblică

- "While Genesis 4.21 identifies Jubal as the “father of all such as handle the harp and pipe,” the Pentateuch is nearly silent about the practice and instruction of music in the early life of Israel . Then, in I Samuel 10 and the texts that follow, a curious thing happens. “One finds in the biblical text,” writes Alfred Sendrey, “a sudden and unexplained upsurge of large choirs and orchestras , consisting of thoroughly organized and trained musical groups, which would be virtually inconceivable without lengthy, methodical preparation.” This has led some scholars to believe that the prophet Samuel was the patriarch of a school, which taught not only prophets and holy men, but also sacred-rite musicians. This public music school, perhaps the earliest in recorded history, was not restricted to a priestly class—which is how the shepherd boy David appears on the scene as a minstrel to King Saul ." [ 7 ] "În timp ce Geneza 4.21 identifică Iubal ca" tatăl tuturor, cum ar fi ocupa de harpă şi conducta ", a Pentateuhul este aproape nimic despre practica şi instrucţiuni de muzică în viaţa timpurie a lui Israel ,. Apoi, în I Samuel 10 şi textele care urma, un lucru curios se intampla. "Una găseşte în textul biblic," scrie Alfred Sendrey, "o creştere bruscă şi inexplicabilă a mari coruri şi orchestre , constând de organizat şi instruiţi muzicale grupuri de bine, ceea ce ar fi practic de neconceput fără lungi, metodice pregătire. "Acest lucru a condus pe unii cercetători să creadă că profetul Samuel a fost patriarh al unei şcoli, care nu numai predat profeţii şi oameni sfinţi, dar şi-ritual sacru muzicieni. Aceasta scoala de muzica public, poate mai devreme în istorie, a fost nu se limitează la un preot de clasă, care este modul în care păstorul băiatul David apare pe scena ca un menestrel la regele Saul ". [7]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu